söndag 26 januari 2020

3. Julfrågan Kontrapunkt


Eftersom jag ser så lite TV missar jag tyvärr ofta sådant som jag egentligen skulle vilja se, för det är ju på TV man får reda på vad som går på TV. Det här fristående programmet gick redan strax före jul men finns tillgängligt fram till den 16 juni.

Jag har med nöje sett de ordinarie omgångarna av Kulturfrågan Kontrapunkt, och man känner igen sig i den här julspecialen. Det är lite lättsammare, programledaren hjälper till lite mer och kanske är frågorna lite lättare - eller om det beror på att jultemat i sig är en ledtråd. Dessutom är det trevliga lag med många som jag har uppskattat från andra sammanhang.

Tina Ahlin, Lasse Åberg och Martina Montelius:


mötte Helena von Zweigbergk, Kalle Moraeus och Stina Wollter:


och här är förstås inte platsen att berätta vem som vann. Programformen gör det svårt att räkna poäng hemma i soffan, men jag tror att jag fick ihop lite fler poäng än det förlorande laget, och det är väl gott nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar