lördag 24 juli 2021

79. Parks and Recreation, säsong 1


Frågan är om jag inte är sist på bollen vad gäller den här komediserien, som har legat bland mina tips medan jag har sett ett antal förstaavsnitt av andra komedier utan att fastna. Huvudpersonen Leslie Knope (vars efternamn jag inte tror det har vitsats om hittills) är halvhögt uppsatt på parkförvaltningen i en fiktiv amerikansk stad. Humorn uppstår i krocken mellan hennes orealistiska ambitioner och det synnerligen begränsade projekt hon arbetar med, en grop som skulle kunna förvandlas till park. Runt detta figurerar ett antal fasta karaktärer på sitcomens vanliga sätt, samt en och annan tillfällig. Efter de här sex inledande avsnitten blir säsongerna längre, och det finns 119 avsnitt kvar. Vi får se hur länge jag hänger med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar